top of page
Diensten

Facturatie

Aan het begin van iedere maand stuur je ons de facturatiegegevens door van de geleverde zorgprestaties van de voorbije maand. Wij kijken na of er problemen zijn die moeten opgelost worden. Na onze check maken we de facturatiebestanden aan die via MyCareNet worden verstuurd naar de verschillende mutualiteiten.

Indien van toepassing worden facturen aangemaakt en volgens de regels verstuurd aan: verzekeringsinstellingen, OCMW's, medische huizen en patiënten.

Je hoeft je geen zorgen te maken over de facturatie, wij leiden alles in goede banen.

DienstenFacturatie
DienstenBetaling

Overzichten

Dankzij een duidelijk betalingsoverzicht per zorgverstrekker weet je perfect hoe elke uitbetaling wordt samengesteld. Naargelang het profiel van de verstrekker (praktijkcoördinator, werknemer, zelfstandig medewerker,...) worden de overzichten op maat gemaakt. Ook voor de boekhouding worden transparante overzichten voorzien. De verplichte bewijsstukken voor de patiënt worden gegenereerd en kunnen rechtstreeks naar de eBox van de patiënt verstuurd worden.

DienstenOverzichten
DienstenHelpdesk

Betaling

Na de facturatie volgen we de betalingen van de mutualiteiten en anderen (verzekeringsinstellingen, OCMW's,...) op.

We bekijken eventuele verwerpingen of regularisaties en we zorgen voor de verdere afhandeling ervan, zo gaat er geen geld verloren. Indien nodig nemen we hiervoor contact op met de mutualiteiten.

De ontvangen sommen worden op de 20e van de maand uitbetaald. Je kan zelf beslissen hoe je deze bedragen binnen jouw praktijk laat uitbetalen.

Helpdesk

De helpdesk is bereikbaar op alle weekdagen van 9 tot 17 uur.

Ons team van experten inzake thuisverpleging en facturatie helpt je graag verder om problemen en/of vragen op te lossen.

DienstenOpleiding

Software

​​Via jouw software stuur je ons de geleverde zorgprestaties door, wij doen de rest met onze eigen gespecialiseerde software: tarifering, verzekerbaarheid, een hele reeks andere checks op fouten, facturatie aan ziekenfondsen en niet-ziekenfondsen, inning en verdeling.

Opleiding

  • Indien je kiest voor nurstar-All krijg je uitleg over het gebruik van de app en zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk kan beginnen.

  • Voor nurstar-Pro gaan we er vanuit dat je jouw softwarepakket reeds kent. Zijn er toch nog onduidelijkheden? Dan is het mogelijk om extra opleidingen in te plannen.

We geven je ook graag uitleg over hoe je de facturatiebestanden moet aanmaken en over ons volledig dienstenpakket.

DienstenAdministratie

Administratie

We bekijken in overleg met jou welke administratieve taken we overnemen. Tot de mogelijkheden behoren o.a.:

  • Hulp bij aansluiting van nieuwe verpleegkundige/zorgkundige

  • Inbrengen van nieuwe zorgvragen

  • De aanvraag van specifiek verpleegtechnische zorgen

  • Palliatieve aanvragen

  • Toiletaanvragen

  • Opvolging van de akkoorden en de aanvragen

  • Aanvragen voor verlenging

DienstenSoftware
bottom of page